UMAMI ARENA:

Par i peanøtter. Jan Petter Kjelle og Samantha Vandijken satser på en gammel påleggsklassiker.

Comeback for peanøttsmøret

Minst to stander på Umami Arena var viet til en gammel klassiker.

Publisert Sist oppdatert

Ja, du leste riktig: Peanøttsmør!

– Er dere fra Hotellmagasinet? Da er dere sikkert interessert i denne! sier Jan Petter Kjelle og viser frem en dispenser som kan benyttes sammen med et mega-glass med peanøttsmør på hotellfrokosten.

Sammen med kona Samantha Vandijken har han startet Peanøttsmørbutikken og komponert noen eleverte versjoner av det gamle pålegget:

Chilipepper og sitrongress, dadler og kanel, hvit sjokolade, kaffe og havsalt, karamell og havsalt, nederlandsk vaffel og sport med ekstra protein. Pluss naturell, selvfølgelig.

– Alle kommer med over 90 % peanøtter, uten palmeolje og med lite salt. Sunt og godt! gliser Kjelle.

Nøttene importeres fra Argentina og produseres i Nederland. Argentina fordi det er mest naturlig olje i nøttene derfra, Nederland fordi folk digger peanøttsmør i treskolandet. Alt ifølge peanøtt-paret.

Indisk konkurrent

Det med Argentina er nok ikke Dhaval Moliya enig i.

Han har også peanøtt-stand på Umami Arena, men med nøtter fra og produksjon i – du gjettet riktig – India.

– Vi er nye her, og messen markerer startskuddet for en stor satsing i Skandinavia, sier Moliya som representerer selskapet Gliser Food.

Powered by Labrador CMS