
HSMAI Awards:
– Løftet virksomheten gjennom sin tilnærming til digital verdiskaping
Sammen med Maverix gikk De Bergenske til topps i åpen klasse i reiselivsmarkedsføring under HSMAI Awards.

Direktesalget økte betydelig for De Bergenske i året som gikk. Det var etter overgangen til en ny digital plattform.
Den nye digitale strategien og bookingsidene til de 6 hotellene og 15 restaurantene er utviklet av reklamebyrået Maverix og ble belønnet med prisen i åpen klasse i reiselivsmarkedsføring under HSMAI Awards.
– Årets vinner har løftet sin virksomhet gjennom en ny tilnærming til digital verdiskaping. Ikke som et teknologiprosjekt, men som et strategisk grep for å skape bedre flyt, mer innsikt og sterkere resultater, sier juryen om avgjørelsen.
– Ved å ta i bruk plattformen X Machina har de samlet data, innhold og kundeopplevelse i et kraftfullt system og fått verdifull sanntidsinnsikt i hele kundereisen.
Prisen ble delt ut av Frode Aasheim fra Visit Norway.
Synlige resultater på rekordtid
– Dette var utrolig gøy. Vi har jobbet hardt og målrettet med å profesjonalisere vår strategi og det er selvfølgelig veldig kjekt når det har skapt så gode resultater, sier general manager Yngve Hansen ved Bergen Børs Hotel.
Han mottok prisen sammen med salgsdirektør Erik Ekeberg og byråleder Linda Nordheim i Maverix.

Fullservicebyrå
Maverix er et fullservicebyrå for De Bergenske og har levert markedskampanjer, strategi, SEO, SEM og design, foruten ny digital plattform.
– Det er veldig stas å få dokumentert at vår strategi og tilnærming til moderne markedsføring fungerer så godt, sier Linda Nordheim i Maverix.
– Å vinne denne prisen i en bransje med så beinhard konkurranse er en enorm tillitserklæring. Tusen takk til en fantastisk kunde og et særdeles kompetent team av dyktige medarbeidere fra både byrå og kunde.
Hun gratulerte også Straberry for Ferda-prisen, og Petter Stordalen og Torgeir Silseth som delte hedersprisen under HSMAI Awards.
– Vi gratulerer Strawberry på det varmeste, en merkevare vi også hadde stor glede av å jobbe sammen med under relanseringen og reisen fra Nordic Choice til Strawberry, sier Nordheim.